داستان کوتاه / بخوانید و بیندیشید!
مدیریت. موفقیت. داستان کوتاه. شعر و...
به نام دوست که هر چه داریم از اوست

بخوانید و بیندیشید!

مردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نمازش را در مسجد بخواند، لباس پوشید و راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد. او بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد و در همان نقطه دوباره زمین خورد!

او دوباره بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. یک بار دیگر لباسهایش را عوض کرد و راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد، با مردی که چراغی در دست داشت برخورد کرد و نامش را پرسید.

مرد پاسخ داد: "من دیدم شما در راه به مسجد دوبار زمین خوردید، از این رو چراغ آوردم تا بتوانم راهتان را روشن کنم." مرد اول از او تشکر بسیاری کرد و هر دو راهشان را به طرف مسجد ادامه دادند. همین که به مسجد رسیدند، مرد اول از مرد چراغ به دست درخواست کرد تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواند. مرد دوم از رفتن به داخل مسجد خودداری کرد.

مرد اول درخواستش را دو بار دیگر تکرار کرد و دوباره همان جواب را شنید. مرد اول سوال کرد که "چرا او نمی خواهد وارد مسجد شود و نماز بخواند؟"

مرد دوم پاسخ داد: "من شیطان هستم."

مرد اول با شنیدن این جواب جا خورد.

و شیطان ادامه داد: "من شما را در راه به مسجد دیدم و این من بودم که سبب زمین خوردن شما شدم. وقتی شما به خانه رفتید، خودتان را تمیز کردید و به راه مسجد بازگشید، خداوند همه گناهان شما را بخشید.

من برای بار دوم سبب زمین خوردن شما شدم و حتی آنهم شما را تشویق به ماندن در خانه نکرد، بلکه دوباره به راه مسجد بازگشتید. و به خاطر خداوندهمه گناهان افراد خانواده ات را بخشید. من ترسیدم که اگر یکبار دیگر سبب زمین خوردن شما بشوم، آنگاه خداوند گناهان افراد دهکده تان را نیز ببخشد. بنابراین من سالم رسیدن شما را به مسجد ترجیح دادم.

نتیجه اخلاقی داستان: کاری را که قصد دارید، انجام بدهید و به تعویق نیاندازید. زیرا هرگز نمی دانید چقدر اجر و پاداش ممکن است از مواجهه با سختی های در حین تلاش به انجام کار دریافت کنید.

پارسایی شما می تواند خانواده و قوم تان را به طور کلی نجات دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 14 ارديبهشت 1390برچسب:پارسایی,خداوند,شیطان,,
ارسال توسط کاظم احمدی
آخرین مطالب